
Uw telefoonnummer kan worden verstrekt voor verificatie bij het aanmaken van een nieuw Google-account. Dat verandert Google gelijk.
U kunt verschillende Google-accounts hebben. Dat kan gunstig zijn als je met je Google wil bijvoorbeeld persoonlijk en werk scheiden, of als u een uniek e-mailadres heeft voor advertenties.
Als u een nieuw doel aanmaakt, moet u uw accounts per SMS controleren. Dat kan echter veranderen.
Geen SMS-code meer op Google
Een van de meest effectieve methoden om een online account te evalueren is een woordcode. Google gebruikt zelfs die techniek voor Google, maar dat gaat veranderen in de komende weken, volgens Forbes. Het bedrijf gaat over op een ander programma.
Google kan uw nummer om twee redenen bevatten. Dit gebeurt wanneer u een nieuw account aanmaakt, maar dat nieuwe accounts niet substantieel in Google worden aangemaakt door bijvoorbeeld marketeers en online dieven. Het valideren van een herhaalde gebruikers is het tweede doel.

Hoewel sms’en de voorkeur heeft boven alles, is het niet de veiligste methode om een account te verifiëren. Zo kunnen woordberichten worden onderschept. Scammers vinden gegevens toegankelijker door hacken, bovendien.
Google voert QR-code in
Google merkt op dat dit steeds vaker gebeurt, dus het neemt nu een actie. In de komende maanden wil het woord verificatie stoppen en veranderen in QR codes. In plaats van een zescijferige code aan te bieden, moet je een QR-code controleren met je smartphone. Met geen cijfers meer worden verzonden naar smartphones, dieven kunnen niet vangen en inloggen op een account.
Google heeft nog geen exacte deadline voor wanneer dit zal gebeuren. Het zal naar verwachting ergens in de tweede helft van 2025 plaatsvinden.
Heeft u momenteel een Google-account? Bovendien zijn er andere manieren om weg te blijven van dieven. Bovendien hebben ze toegang tot uw privé-informatie via Google Calendar. Dat doen ze door een aanbod te sturen. Wil je weten hoe dat werkt en hoe je het volledig kunt stoppen? Lees het artikel hieronder.
Heb je een fout opgemerkt? Mail ons. Daar zijn we blij om.